Murzynek kryzysek

Dziś ciasto, które często robiła moja mama. Gościło ono często na naszym stole z kilku powodów, po pierwsze kryzyska można ukręcić w 15 minut, po drugie nie ma skomplikowanego składu, często większość składników po prostu była w lodówce i po trzecie – jak wskazuje nazwa ciasta – jest ono śmiesznie tanie. Oczywiście moja mama używała do niego jajka i mleka, ja zastąpiłam jajo 1,5 dużego banana a mleko mlekiem sojowym. Dodatkowo moja mama zawsze do masy dodawała powidła, ja pominęłam ten składnik, bo przecież jest sezon na truskawki i miałam banana, który dał świetnego aromatu. Ciasto wyszło puszyste mokre i przepyszne. Pachniało w całym domu.

55

Murzynek kryzysek:

Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • łyżeczka sody
  • kopiasta łyżka kakao
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1,5 banana
  • pół kostki margaryny
  • szklanka mleka (ja użyłam sojowego czekoladowego z biedronki, żeby było jeszcze bardziej czekoladowe)
  • ok. 0,30 g pokrojonych byle jak truskawek (kupiłam 0,5 i po prostu nie zużyłam całości)

Wykonanie:

Najpierw ucieramy margarynę z cukrem, możecie ją rozpuścić, wtedy nie trzeba ucierać. Ja akurat lubię tę czynność, więc ucieram margarynę z cukrem, później dodaję mąkę, sodę i kakao. Mieszam. Następnie do środka leci rozgnieciony wcześniej banan i kiedy już pomieszam dodaję mleko. Jak już wszystko dobrze wymieszam i nie ma grudek (choć one nie przeszkadzają), całość ma mieć konsystencję gęstego ciasta, trochę gęstszego niż biszkopt, dodaję truskawki i delikatnie łączę z masą. Ciasto wylewam do mniejszej okrągłej formy (24 cm średnicy) i piekę je 30 min.w ok. 190 stopniach (nie pamiętam dokładanie jak długo, bo, nie mogąc się doczekać, co chwilę sprawdzałam stan ciasta). Nie przejmujcie się, jeśli nie uda wam się dobrze wymieszać, grudki nie będą przeszkadzać, tak samo jest z konsystencją, jeśli będzie inna, ciasto i tak się uda. Właściwie chyba nie da się go popsuć 😉

11   66   77

Oczywiście wystarczyło, że odwróciłam się, żeby wstawić ciasto do piekarnika, a już zaczęło się „wstępne zmywanie”. Na zdjęciu Afera, czyli najmłodsza kotka w stadzie, niebawem poznacie resztę.

 

Co roku line up Męskiego Grania mnie zachwyca, co roku obiecuję sobie, że pojadę. Ani razu nie udało mi się. Niestety. Singiel trasy Męskie Granie 2014 jest świetny, kolejny, który nie chce mi wyjść z głowy. Nie ma co się dziwić, kiedy współpracują ze sobą jedni z najlepszych polskich muzyków efekt musi być elektryczny ;). Muzyka Smolika, tekst Kasi Nosowskiej i wspaniały wykon Smolika, Olafa Deriglasoffa, Michała Sobolewskiego,  EMADE, BRODKI i Dawida Podsiadło, który pokazuje, że po talent show można robić fajne rzeczy.

5 thoughts on “Murzynek kryzysek

  1. Pingback: Lekki torcik z owocami | Kocim okiem

Skomentuj

