Makaron kukurydziany z pesto z awokado i natki marchewki

O tym, że kocham awokado już pisałam. O tym, że uwielbiam makaron też. Nie pozostaje mi nic innego jak przejść do rzeczy. Panie i Panowie, Panowie i Panie korzystając z okazji, że w Tesco awokado (odmiany hass) można kupić za 0,99 zł i że w Biedronce można kupić świetny makaron kukurydziany, przedstawiam wam makaron kukurydziany z pesto z awokado i natki marchewki.

Potrzebujesz (na dwie porcje dla łasuchów):

  • Awokado
  • Spory pęczek natki marchewki (ja miałam to szczęście, że dostałam marchew (z nacią i innymi warzywami) od babci)
  • sok z połowy cytryny
  • ok. 8 sporych cząstek suszonych pomidorów
  • 1 naprawdę duży lub 2 mniejsze ząbki czochu
  • łyżka oliwy
  • garść pestek dyni
  • garść słonecznika
  • sól i pieprz kolorowy ziarnisty
  • opcjonalnie gorgonzola (do posypania do smaku)

Sprawa jest prosta, w czasie kiedy makaron gotuje się (ok.11 minut), rozgniatamy awokado a nać marchwi z sokiem z cytryny, czosnkiem i oliwą blendujemy (mój blender już nie podołał i miałam ją po prostu drobniusieńko posiekaną i też było fajne). Łączymy papkę z awokado z papką liściastą, dodajemy do tego soli i świeżo rozgniecionego w moździerzu pieprzu. Pomidory kroimy w paseczki a pestki prażymy w suchym garnuszku lub na patelni (możecie je lekko posolić).

Do miseczek wsypujemy gorący makaron na to pesto i pokrojone pomidorki. Mieszamy. Wszystko posypujemy uprażonymi pestkami i jeśli macie ochotę gorgonzolą. Pesto jest wyśmienite, bardzo aromatyczne wegańskie lecz jeśli chcecie lub tak, jak my macie „święto” i pozwalacie sobie na nabiał z rozpuszczającym się na gorącym makaronie serkiem też będzie pyszne (wiadomo ;)).

 

 

33

 

11

 

 

Uff… jest tak gorąco, że się roztapiam. Jednak jestem dzielna i już w przygotowaniu są wpisy o szeroko pojętym wellness i kotach 😉

Skomentuj

