Mocno cynamonowe jabłkowe babeczki

Okazuje się, że niedziele nie mogą być całkowicie OffLine. W niedzielę mam czas spotkać się z wami. Ostatnio zapraszałam na pogaduchy przy herbacie, dziś na coś słodkiego.

W czeluściach dysku twardego mojego komputera odnalazłam zdjęcia babeczek, miałam je wam przedstawić jakoś w listopadzie chyba, ale nie wyszło. Nadrabiam zaległości i przedstawiam:

Jabłkowe i mocno cynamonowe babeczki

babeczkiCynamonowoJablkowe

Potrzebujesz
(o ile dobrze pamiętam ciasto staczy na ok.16 różnej wielkości babeczek (większe kwadraty i tradycyjne, mniejsze serduszka):

  1. 1 szklankę mleka roślinnego (ja miałam ryżowe z Rossmanna)
  2. 1 łyżkę octu jabłkowego (ewentualnie zwykłego)
  3. 4 średnie jabłka
  4. 1 ½ szklanki mąki
  5. spora szczypta soli
  6. 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  7. 1 łyżeczka sody
  8. pół szklanki cukru (najlepiej trzcinowego)
  9. cukier waniliowy (opcjonalnie)
  10. torebka cynamonu
  11. 6 łyżek oleju

Zaczynamy od wlania łyżki octu do ciepłego mleka i odstawienia mikstury na ok. 10 min. W tym czasie mleko sojowe zetnie się, ale jeśli używacie mleka ryżowego nie przejmujcie się tym, że nie zachodzi żadna reakcja, zwyczajnie ryżowe ma za mało czegoś, żeby to się stało i w niczym to nie przeszkadza. Sprawdziłam.
Kiedy mleko sobie spokojnie reaguje z octem my ucieramy cukier z olejem i cynamonem. Do oleju dodajemy
¾ paczki, reszta pójdzie do posypania.

Jak już uznamy, że mamy dosyć ucierania a mleko już się ścięło (lub już straciliśmy nadzieję, że tak się stanie 😉 ) możemy do masy cukrowo-cynamonowej dodać mąki z proszkiem, sodą i solą. Dolewamy mleka z octem i mieszamy. Kiedy masa będzie spełniała wasze standardy dobrze wymieszanej możecie dodać pokrojone w niewielką kostkę jabłka. Masę przelewamy do foremek (zalewamy ok. ½ – ¾ foremki). Byłby to prawie koniec, ale ja na wierzchu części babeczek ułożyłam jeszcze cienkie plasterki jabłek i posypałam je cynamonem wymieszanym z cukrem waniliowym. Bardzo podkręciło to smak.
Teraz już wystarczy wstawić babeczki do rozgrzanego do 180
ºC piekarnika na ok. 30 min.

Enjoy!

babeczkiCynamonowoJablkowe2

* Za zdjęcia tym razem odpowiada konkubent. Dziękuję :*

*Jeśli dobrze pamiętam, przepis jest na podstawie któregoś ciasta jadłonomi, ale robię je na tyle długo i w tylu wydaniach, że nie pamiętam jakie to było ciacho.

Wiosna przyszła, już tylko „all I need is my bike”

Skomentuj

