Kruche ciastka na Smakowitej Pajdzie

Wciąż mam problemy z systematycznością, nie potrafię po prostu „przysiąść” i zabrać się za pisanie, wiecznie coś, chciałabym za dużo. Ale już niedługo będę miała więcej czasu, znowu wychodzę ze swojej strefy komfortu, w której nie było mi znowu tak komfortowo. Rzucam pracę. Trzymajcie kciuki, żeby dalej się powiodło.

Do upieczenia ciastek, o których wspominałam już ponad miesiąc temu, zainspirowała mnie Dr Małgorzata Kalemba–Drożdż, autorka książki Słodki sposób na alergię. Ciastka miały być przekąską w trakcie podróży po nowego członka stada – Arona, nieco już starszego psa w typie malamuta.

Niestety część ciastek przypaliłam, bo zapomniałam, że się pieką, ale reszta wyszła bardzo dobra, bardzo smakowały mojej towarzyszce podróży. Nie są za słodkie i mają wyjątkowy, lekko cynamonowo-oliwny smak.

Kruche ciastka na smakowitej pajdzie

ciastka

Potrzebujecie:

  1. opakowanie smalcu roślinnego Smakowita Pajda (jabłko i cebulka)
  2. 3/4 szklanki oliwy
  3. 3 – 4 szklanek mąki
  4. szklanka cukru pudru
  5. szczypta soli
  6. 2 łyżeczki cynamonu
  7. łyżeczka przyprawy do kawy (opcjonalnie, może być np. przyprawa korzenna)*

Akcja jest banalnie prosta i szybka. Ze wszystkich składników zagniećcie gładkie ciasto, zawińcie w ściereczkę lub folię i wstawcie do lodówki na godzinę. Ciasto rozwałkujcie i wytnijcie ciasteczka. Ułóżcie je na blasze i pieczcie przez ok. 15 minut w 200°C, aż się zarumienią się ale nie spalą, o co nie trudno.

*Możecie użyć dowolnych przypraw, ja mam zamiar wypróbować różnych kombinacji. Będę robić sprawozdania 😉
*Ciasto od samego początku jest bardzo kruche i delikatne, więc ostrożnie z tym wałkowaniem, jeśli nie chcecie się denerwować.
*Myślę,że najlepsze będą z mąki pełnoziarnistej, ale akurat nie miałam takiej w domu.

 

ciastka2Czasem zdarza się zapomnieć o ciastkach w piekarniku 😉

A oto Jogi (zmieniliśmy mu imię), po którego pędziłam do Olsztyna. Jest z nami od 03.05. I ma się całkiem dobrze 😉 Pewnie poznacie go bliżej przy okazji jakichś kocio-psich notek, póki co więcej jego zdjęć znajdziecie na Insta lub na jego nieco zaniedbanym FanPage 🙂

CAM00942

 

 

Skomentuj

